zondag 10 maart 2013

Utrechtpad: Baarn-Utrecht

Weer een wandelroute als training. Deze keer het Utrechtpad (streekpad 13), een ronde van 162 km door de provincie Utrecht. Hij wordt gemarkeerd door geel-rode bordjes. Ik wil hem in 3 etappes lopen. Wanneer ik die precies ga doen weet ik niet maar maandag 4 maart heb ik de eerste en voor mij kortste etappe gelopen, van Baarn naar Utrecht.
Een heel mooie etappe en ook nog eens goed gemarkeerd. Ik kon (bijna) de hele route volgen met behulp van die markeringen en had maar een klein beetje de Garmin nodig. Dat loopt wel zo prettig, zo zonder zoeken. Vanaf Baarn naar paleis Soestdijk, door De Stulp waar de Charolais-runderen speciaal voor mij tevoorschijn kwamen en dan door de bossen naar Lage Vuursche. Van daar naar de Hoorneboegse Heide bij Hilversum en door naar de polders bij Tienhoven. Wat veel vogels zitten hier! Mooi om te zien (en te horen) hoe de zwermen over mijn hoofd vlogen. Gelukkig poepten ze niet anders zou ik behoorlijk besmeurd zijn geweest.
Daarna richting Maarssen waar de route de Vecht volgt. Helemaal niet verkeerd wonen hier en de bankjes zaten ook prima. In Maarssen herken ik ineens het parcours van de Vechtloop die ik vroeger vaak mee heb gedaan. Dat was begin deze eeuw, toen liep ik nog 5 en 10 km wedstrijden en vond ik dat nog leuk. Tjonge wat is dat lang geleden. Ik kom langs het bruggetje waar de start was en die vervelende rotklinkertjes liggen er ook nog. Leuk om dat weer eens te zien want ik heb goede herinneringen aan deze wedstrijd. Verder naar de Westbroekermolen en molen Buitenweg en dan langs slot Zuylen. Hierna kom ik in de bebouwde kom van Utrecht. Ook mooi maar in een stad lopen is niet mijn grootste hobby. Ter hoogte van de Dom vind ik het genoeg en loop naar het station om huiswaarts te keren. 
Vandaag 40 km gelopen. Foto's zie je hier en de route op het plaatje hieronder:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.