dinsdag 21 september 2010

Groeten uit Athene


Even een kleine groet uit Athene.
Zaterdag aangekomen. Omdat mijn paspoort alweer een half jaar oud was, mijn pinpas nog veel ouder en ik mijn telefoon niet meer mooi genoeg vond, heb ik dat meegegeven aan een huftertje die niet zijn gore Griekse grijppoten uit mijn tas kon blijven. Beroofd dus in de metro.
Zondag konden Jos en ik dus kennis maken met de Griekse politie. We mochten kennis maken met een staaltje bureaucratie. Dit houdt in dat we 2 uur mochten wachten in een smerig rokerig hok, om daarna te vernemen dat ze ons niet wilden helpen.
De maandagmorgen hebben we de Nederlandse ambassade bezichtigd, en daar kreeg ik al na 4 uur een noodpaspoort voor de geringe vergoeding van €44,00.
 
Nu het leuke nieuws: het is hier nu een beetje fris, maar 28°C. We vermaken ons prima. Henk weet hier de weg....meestal. Dat levert hele leuke wandelingen, bezienswaardigheden en restaurantjes op.
 
Trainen doen we ook. Langs de weg, kriskras langs bussen, auto's en alles wat zich nog meer gemotoriseerd voortbeweegt. De uitlaatgassen bevallen ons wel. Daarom hebben we zondag 4 km en maandag en vandaag wel 7 km gelopen.
We voelen ons sterk en zijn er klaar voor (volgens Jos).
 
Het plan voor vrijdag is dat Henk en ik samen gaan lopen, in elk geval het eerste stuk. Als JAL meewil mag dat maar we laten ons niet door hem ophouden.
Jos gaat met de organisatie naar Sparta. Hij kan onderweg niet veel voor me doen en ik heb hem na het lopen veel harder nodig.
Of er tussentijds iets over ons bekend gaat worden weet ik dus niet. Maar daar wil ik me ook niet mee bezig houden, het enige waar ik me mee bezig houd is lopen naar Sparta.
 
Groeten, mede namens Erwin, Henk, en Jos 
Jannet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.