donderdag 28 april 2016

Een nieuw debuut


Ik heb al van alles gedaan op loopgebied. En met 'van alles' bedoel ik dan wedstrijden tussen de 100 meter en 48 uur. Langer dan 48 uur liep ik nog niet en maar daar gaat nu verandering in komen want op 4 mei wil ik mijn debuut maken bij een 6 daagse. En dan geen 6 daagse etappeloop maar 6 dagen in de vorm van een 144 uursloop. Dat betekent dat je 144 uur zelf je tijd indeelt met eten, drinken, rusten, sanitaire stops en -niet te vergeten- lopen en dan zo veel mogelijk kilometers bij elkaar ziet te krijgen. Dat klinkt heel erg makkelijk maar dat is het niet.

Ik heb dus een plan van aanpak nodig. Het is een debuut dus dan wil ik er van tevoren wel eerst serieus over nadenken. Best lastig want ik loop niet graag volgens plan. Ik heb wel een beetje in mijn hoofd zitten hoe ik die dagen wil indelen maar dat is een leidraad en zeker geen moeten, ik ben zo flexibel als een tuinslang dus als het nodig is pas ik me onmiddellijk aan. De bedoeling is dat ik overdag en 's avonds wil lopen, een korte rust neem tijdens de maaltijden en ergens tussen de soep en het ontbijt een paar uur probeer te slapen. Over hoeveel kilometers ik dan zou kunnen lopen tussen de maaltijden door heb ik ook over nagedacht en die getalletjes vervolgens meteen weer overboord gegooid. Theoretische rekenmachinewijsheden zijn prachtig maar veel belangrijker is het luisteren naar mijn lichaam.

Volgens de organisatie staat dit jaar het sterkste veld ooit aan de start met maar liefst 35 mensen die ooit al verder dan 600 km liepen in zo'n 6 daagse. Het klinkt niet zo veel, 600 km is 'slechts' 100 km per dag, maar die berekening valt bij mij ook weer onder het hoofdstukje rekenmachinewijsheden, leuk voor de beste stuurlui die zoiets nog nooit hebben gedaan. Ik moet eerst maar eens zien of ik het voor elkaar krijg om zo lang te lopen. Ik kan me mijn dikke en pijnlijke voeten na mijn 48 uurswedstrijden nog maar al te goed herinneren. Het belangrijkst voor mij is dat ik een goed gevoel over ga houden aan dit evenement. Ik zie het als een snuffelstage om te zien of ik dit leuk vind of niet.

De site van de organisatie zie je hier. Als het goed is kun je daar de wedstrijd volgen. Op dit moment is de site echter uit de lucht dus een rechtstreekse link kan ik niet geven. Op de (openbare) FB pagina komt elke dag het laatste nieuws te staan.
Start: 4 mei om 12.00 uur
Finish: 10 mei om 12.00 uur
Plaats: Balatonfüred, Hongarije
Maaltijden zijn geregeld met een ontbijt om 6 uur, lunch om 12 uur, diner om 6 uur en soep om middernacht.


8 opmerkingen:

  1. Spannend.... dat je er maar veel ervaringen mag op doen, maar vooral positieve.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 650 kun jij zeker halen! Eerste 24 uur zeker 135! Daarna plan maken: tussen ontbijt en 12:00 uur = 35 km. De rest zul je dan tussen 12:00 en de nachtrust moeten plannen, dwz. niet eerder rusten dan als je je doel hebt bereikt! Dus voor de overige 5 dagen: rust bij 203, 306, 409, 512, 615. Maar natuurlijk speelt het weer ook een bepalende factor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een uitdaging! Ik ga zeker naar je voortgang kijken en ben heel benieuwd naar je verslag achteraf. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Best bijzonder.... Gaat alle voorstelling voorbij, dus geen advies van mij.... Je hebt misschien wel de meeste ultra-ervaring denkbaar, hoewel dit nog 3x langer is dan ooit.
    Hoe dan ook, hopelijk word dit weer zo'n herinnneringswaardige ervaring als je je voorstelt. Ik ben benieuwd en probeer je te volgen. Succes en fijne "vakantie"!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mijn informanten loopt de Amerikaan Joe Fejes daar ook. Hij schijnt snode plannen te hebben. Zijn crew bestaat (mede?) uit Mike Dobies. Mike is een zeer aardige Amerikaan met een rond brilletje. Hij was zeer behulpzaam aan de Yellow Gate (Barkley) een paar weken geleden. Doe hem de groeten, als je hem ziet. En heel veel succes daar in Hongarije, laat je niet gek maken. MIG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij loopt inderdaad mee.. op moment van schrijven 765km in 118 uur nogwat :)

      Verwijderen
  6. Gewoon rustig ontspannen je rondjes lopen.
    Ik ging zo laat mogelijk in de nacht 3 uurtjes slapen en op de de heetst van de dag b.v na de lunch tussen 1 en halv 2 ook ongeveer 2,5 tot 3 uur slapen.
    Maar wat voor jou het beste werkt merk je vanzelf.
    Maar ik denk wel dat je hoog scoor
    Heel veel sucses Jannet toy toy toy.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon rustig ontspannen je rondjes lopen.
    Ik ging zo laat mogelijk in de nacht 3 uurtjes slapen en op de de heetst van de dag b.v na de lunch tussen 1 en halv 2 ook ongeveer 2,5 tot 3 uur slapen.
    Maar wat voor jou het beste werkt merk je vanzelf.
    Maar ik denk wel dat je hoog scoor
    Heel veel sucses Jannet toy toy toy.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen